Dynamic Packaging (dynamiczne pakietowanie)

To nowoczesna metoda wspierająca usługi turystyczne, służąca zmniejszeniu czasu rezerwacji wszystkich najważniejszych usług turystycznych. Dzięki dynamicznemu pakietowaniu możliwa jest jednoczesna rezerwacja biletu lotniczego, noclegu, auta na wynajem oraz ubezpieczenia turystycznego w jednym miejscu, w jednej wyszukiwarce, podczas jednej rezerwacji. Dynamic Packaging daje też możliwość elastycznego zarządzania treścią i dystrybucji online dla biur turystycznych.

Nasz Dynamic Packaging skupia oferty z różnych źródeł (tj. systemy GDS, tanie linie lotnicze, czartery, wypożyczalnie samochodów, dostawcy usług noclegowych, ubezpieczalnie) zapewniając tym samym zintegrowane środowisko. To kompleksowy pakiet treści:

  • rezerwacji przelotów
  • wynajmu samochodów
  • rezerwacji noclegów
  • ubezpieczenia turystycznego

Możliwe jest stworzenie kompleksowego produktu lub np. tylko pakietu biletu lotniczego i wynajmu aut (fly & drive) czy biletu lotniczego i noclegu (fly & stay), dla których oferty pozyskiwane są za pomocą protokołu XML.

Pakiety mogą być sprzedawane po uprzednio określonej cenie stałej (technika "static packaging") lub jako dynamiczne składniki łączone według indywidualnych potrzeb klienta.

Jak to działa?

Użytkownik systemu rezerwacyjnego rozpoczyna wyszukiwanie od wpisania kryteriów przelotu. Po wyborze najatrakcyjniejszej dla niego oferty biletu lotniczego, system analizuje kryteria użytkownika i proponuje konkretną ofertę zakwaterowania zgodnie z miejscem przeznaczenia i datami. Użytkownik może zdecydować się na proponowaną ofertę lub przejrzeć inne oferty. Po akceptacji oferty noclegu system rezerwacyjny wyświetla ofertę wynajmu samochodu. Użytkownik postępuje analogicznie do wyboru hotelu.
Po wyborze biletu lotniczego, hotelu oraz samochodu użytkownik podaje dane osobowe, adresowe oraz opcje płatności. 
Rezerwując w ten sposób klient zyskuje czas, nie musi korzystać z kilku wyszukiwarek jednocześnie, wpisywać kilkakrotnie tych samych danych i dokonywać analizy ofert na różnych poziomach.

Platforma dostosowana jest do dystrybucji wielokanałowej: B2C, B2B2C, B2B oraz Call Center. W celu zagwarantowania agencji prawa własności do dokonanych rezerwacji i należnej z tego tytułu prowizji wszystkie rezerwacje dokonywane są z użyciem numeru lub kodu agencji.

Istnieje możliwość utworzenia Ghost PNR w systemie GDS. 

Główne cechy:

  • zarządzanie marżą na wielu poziomach
  • sprzedaż hurtowa, B2B, B2C, B2B2C i Call Center
  • scalanie różnych usług turystycznych
  • ustalanie ceny w oparciu o technikę „flexible packaging” lub „static packaging”
  • treści pochodzące z różnych źródeł przechowywane są w pojedynczym „super PNR” zawierającym dane rezerwacji wszystkich usług
  • możliwość przeglądania wszystkich ofert aktualizowanych na bieżąco
  • dynamiczny proces tworzenia i wyceny wieloskładnikowych usług
  • treść usług lotniczych opiera się na taryfach zakontraktowanych przez konsolidatorów, taryfach dostępnych w obrębie różnych systemów GDS, taryfach internetowych i taryfach tanich linii lotniczych i czarterów
  • treści usług hotelowych oraz usług wynajmu samochodu uzyskiwane są poprzez interfejs GDS lub XML